Acest blog va poate ajuta cu rezultate live, actualizate non-stop din toate campionatele sportive ale lumii. De asemenea, aveti si programul meciurilor din intreaga lume, din hochei, baschet, fotbal, tenis, baseball si rugby.
 
Serivicul de livescore este gratuit si poate fi accesat de oriunde fara costuri ascunse fiind neconditionat! Nu necesita refresh deoarece se actualizaeaza automat la fiecare 20 de secunde iar dvs sunteti anuntat in ce meciuri live s-a marcat recent printr-un avertizor sonor implementat in scriptul de livescore!
 
Astfel, veti fi la curent cu toate rezultatele live si cu tot ce se intampla in toate sporturile practicate acum in intreaga lume. Pentru a accesa sectiunile de rezultate live va rugam sa dati un click pe bannerul de mai jos sau pe unul dintre urmatoarele linkuri, corespunzatoate cu sportul pe care doriti sa il evidentiati: Fotbal , Baschet , Tenis , Hochei , Rugby , Handbal , NFL .
 

Tipseri.com este unul dintre cele mai complete siteuri de pariuri din Romania la ora actuala. Va punem la dispozitie strategii si sisteme profesioniste pentru ca dvs sa aveti un profit cat mai mare.

 
Din experienta conturata in decursul a 2 ani de activitate in lumea pariurilor am reusit sa adunam informatii utile pentru toti pariorii, indiferent de nivelul lor de profesionalism sau de timpul petrecut la casele de pariuri online. Avem atat sfaturi pentru incepatori cat si strategii pentru pariorii avansati. 

Zilnic tipsterii nostri profesionisti va pun la dispozitie biletul zilei, o sursa sigura de castig. Pentru pariorii care vor sa fie la curent cu scorurile din fotbal, tenis sau baschet. Astfel, va oferim rezultate live fotbal, rezultate live tenis, rezultate live baschet, rezultate live rugby, , etc.

Prin simplul fapt ca ne vizitati siteul beneficiati de bonusuri uriase. Casele de pariuri va ofera bonusuri de 100% din sumele depuse numai pentru faptul ca le alegeti ca destinatii de pariuri online.

Va punem la dispozitie cote, clasamente, descrierea handicapului asiatic un ghid special pentru incepatori. sunt descrise elaborat, cu informatii reale si updatate saptamanal. Pariurile sunt o sursa de castig daca sunt tratate cu atentie si seriozitate.

Pentru asta incercam sa va ajutam sa treceti peste emotiile cauzate de un castig sau de o pierdere si sa pariati constant cu aceasi precizie castigatoare.

Forumul site-ului nostru va pune in contact cu comuniattea de pariori romani, despre care trebuie sa stiti ca in plan international conteaza destul de mult Va dorim mult succes in plasarea pariurilor! Puteti vizita site-ul aici!

Tags: rezultate live, cote luni, cote marti, cote miercuri, cote joi, cote vineri, cote sambata, cote duminica, predictii fotbal, predictii , livescore , football livescore , tennis livescore , rezultate in direct , biletul zilei , Pariul Live, Pariul Sigur, Bonusuri, download muzica, download filme, download mp3, muzica, Predictii Fotbal, Predictii, Referate Scolare, Muzica, Pariuri Sportive, Pariuri Online, Case de Pariuri, Pariuri, Biletul Zilei , Predictii Sportive, Biletul Zilei, Clasamente, Pariuri Sportive, Clasamente Fotbal Rezultate Live Fotbal , rezultate live tenis , rezultate live hochei , rezultate live baschet , rezultate live handbal , rezultate live nfl , rezultate live rugby . Biletul zilei , sistemul martingale , planul miza , sfaturile noastre , criteriul kelly .

luni, 24 noiembrie 2008

Piata neagra a deciziilor (1)

Deseori, pe strada, sunt oprit de trecatori cu chef de dialoguri financiare. Unii sunt framantati de intrebari dintre cele mai diferite. Altii vor doar sa-si faca auzite opiniile. Deunazi, am fost abordat direct: "N-am nici un dubiu, astia ne cauta nod in papura. Cica avem coruptie. Avem, da' ce-i cu asta? Ce legatura are coruptia cu functionarea pietei? Daca-i ungem motoarele, piata functioneaza. Nu i le ungem, nu functioneaza. Ce treaba are coruptia aici?"


Sunt multi cei care gandesc ca nu-i nici o legatura intre coruptie si capacitatea economiei de piata de a fi sau nu functionala. Din nefericire, insa, exista chiar mai multe legaturi. Si inca stranse.


Cuvantul piata are nenumarate intelesuri. De la un spatiu (restrans sau nesfarsit) in care se produc schimburi economice la miliarde si miliarde de relatii, contacte, legaturi intre vanzatori si cumparatori. De la intelegeri pecetluite prin simple strangeri de maini la contracte dintre cele mai sofisticate, cu clauze inventate de avocati specializati, desigur semnate si parafate. De la forme, modalitati sau tipuri de organizare a schimburilor economice la marea varietate a confruntarilor intre cererea si oferta de bunuri si servicii. Piata reprezinta, de fapt, o infinitate de fete ale economiei, unele vizibile, altele ascunse, legate cu deosebire de costuri, preturi, concurenta, eficienta, cu evolutii spectaculoase in intreaga istorie a civilizatiei, din timpuri stravechi pana astazi. Fiindca piata, departe de a fi o inventie a capitalismului, cum se spune adesea, e un fapt de civilizatie. Capitalismul n-a facut altceva decat sa-i confere pietei specializari multiplicate, o anvengura neintalnita inca in istorie si o libertate de miscare aducatoare de progres si de bunastare.


Dar nu-i totul ca o tara sa aiba piata. Important este ca piata sa fie performanta. Si nu-i totul ca o tara sa aiba economie de piata. Important este ca un astfel de tip de economie sa functioneze. Bunaoara, a avea preturi libere este o conditie fundamentala ca o economie sa fie considerata de piata. Dar piata nu va fi functionala atat timp cat nu va avea mecanisme care sa stabilizeze preturile libere la un nivel optim.


Poate coruptia sa impiedice functionarea economiei de piata? Raspunsul nu poate fi decat afirmativ. Teoria include, intre conditiile bunei functionalitati, cerinta ca o piata sa fie "disputata". Cu alte cuvinte, tuturor celor ce anticipeaza ca pot obtine un profit, daca accepta legea concurentei, sa le fie asigurata libertatea de a intra oricand in piata. Plus conditii ca iesirea sa nu fie costisitoare. Concluzia e limpede: o piata unde, la intrare, se cer avize peste avize si, pe deasupra, mai apar si functionari corupti care stau la poarta si isi vor "partea", nu poate fi functionala.


Am dat un exemplu. Pot fi gasite multe altele. Cert este ca, in societatea noastra, dupa ce am scapat de piata neagra a alimentelor, de piata neagra a valutei, de atatea alte piete negre, ne lovim inca de piata neagra a deciziilor. Pentru ca asta e coruptia: o piata unde functionari certati cu legea, de pe toate palierele, vand la negru decizii pe care sunt obligati sa le ofere gratuit. O astfel de practica impiedica buna functionare a pietei.


Amplificarea pietei negre a deciziilor favorizeaza o realitate dramatica: aceea ca noi avem o economie bicefala. O parte respecta legea. O alta parte are drept lege tocmai... faradelegea. Unii cercetatori ii spun (celei de-a doua parti) economie subterana. Definire mult prea restrictiva, fiindca multe dintre activitati se petrec la lunima zilei. Mai corect ar fi sa-i spunem economie informala. In sensul ca nu-i pasa de nici o formalitate. Dar mai aproape de adevar e o alta sintagma: economie necontabilizata. Fiindca operatiunile se fac in doi timpi. In timpul unu - sunt ignorate inregistrarile contabile, in asa fel incat unor resurse uriase - bani, materii prime, produse finite - li se pierde urma. In timpul doi - apar controlori dispusi sa intre in piata neagra a deciziilor si sa inchida ochii, urmarea fiind incurajarea ignorarii inregistrarilor contabile.


O parte a economiei necontabilizate isi intinde antenele la suprafata, in economia formala. Fenomenul cel mai raspandit: evaziunea fiscala. Fenomen care, avand dimensiuni in crestere, este legat in mare parte de activitati economice desfasurate in litera legii. Doar neplata impozitelor este ilegala. Statisticile oficiale inregistreaza activitatile desfasurate, rezultatele lor se regasesc in PIB, dar bugetul este furat grosolan. Multe dintre taxele si impozitele prevazute de legile fiscale nu sunt platite niciodata.


Un alt mare tronson al economiei necontabilizate este constituit numai din circuite subterane. Ramificatiile lui sunt si ele in proces evident de inmultire.


Fara indoiala ca intre cele doua ramificatii ale economiei romanesti, una formala si alta informala, se formeaza o multime de circuite intermediare. In multe privinte, e tot mai dificil sa fie distinse.

Heirup guvernamental pentru 2004 pe frontul aderarii la Uniunea Europeana

aspunsul la Raportul de tara pentru 2003 al Uniunii Europene a venit marti seara. Guvernul a prezentat partidelor politice, sindicatelor, patronatelor si societatii civile un plan de masuri pentru recuperarea intarzierii in procesul de aderare la UE. Reducerea coruptiei, reforma administratiei publice si a justitiei, restructurarea si privatizarea in energie- sunt principalele zone in care Guvernul si-a luat angajamente, cu termene de finalizare, surse de finantare si institutii responsabile.




Lupta cu arieratele


Intreprinderile care inregistreaza arierate mari fata de buget si in a caror situatie financiara nu vor fi observate imbunatatiri vor fi sanctionate, mergandu-se pana la executarea silita a acestora, se arata in Programul privind aderarea Romaniei la Uniunea Europeana (decembrie 2003 - 2004).


Programul prevede o politica salariala stricta in sectorul de stat, propunandu-se cresterea cu doar 9% a fondului salarial brut total al intreprinderilor de stat care vor fi monitorizate, limitarea la 3% a cresterii nete in termeni reali a salariilor din sectorul bugetar, precum si o concentrare mai mare a Bancii Nationale pentru reducerea ratei inflatiei sub 10%, astfel incat sa fie evitate potentialele derapaje inflationiste cauzate de majorarea salariului minim pe economie.




Faliment sau privatizare


Procesul de ajustare structurala va cuprinde, pe de o parte, modernizarea si dezvoltarea agentilor economici competitivi si, pe de alta parte, redimensionarea, inchiderea partiala sau declansarea procedurilor de faliment al unor societati de productie fara piata interna sau externa de desfacere.


Va fi continuat procesul de privatizare a intreprinderilor mari din portofoliul APAPS si a 23 de societati incluse in programul RICOP, respectiv vanzarea de active sau initierea procedurilor de lichidare pentru societatile din acest grup ramase neprivatizate, urmand ca, in decembrie 2003, sa fie lansata oferta de vanzare de actiuni la societatile incluse in programul de privatizare al Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului.


Se are in vedere diminuarea perioadei de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru contribuabilii care nu se incadreaza in categoria celor cu risc ridicat, dar si intarirea controlului fiscal pentru contribuabilii cu risc ridicat, precum si continuarea procesului de simplificare a procedurilor administrative pentru inregistrarea si autorizarea comerciantilor.




Costuri reale in energie


Ajustarea, pe tot parcursul anului viitor, a tarifelor la energia termica, electrica si gaze naturale, astfel incat sa poata fi acoperite integral costurile de productie ale acestora, precum si liberalizarea progresiva, incepand cu luna ianuarie, a pietei energiei electrice si gazelor naturale, pana la un grad de deschidere a pietelor de 40%, reprezinta cateva dintre principalele prioritati guvernamentale pentru reforma structurala a sectorului energetic.


La acestea se adauga finalizarea, pana in septembrie 2004, a procedurilor de privatizare pentru Electrica Oltenia si Electrica Moldova, continuarea actiunilor de debransare a consumatorilor rau-platnici, restructurarea societatii Termoelectrica, inchiderea a 6 mine de carbune neviabile si reconversia profesionala a personalului disponiblizat din sectorul minier, punerea in functiune, in decembrie 2004, a unui sistem de control si supraveghere a stocurilor minime de titei si/sau produse petroliere .


In Program este stabilit termenul pentru privatizarea SNP Petrom in martie 2004, ca si pentru Electrica Banat, Electrica Dobrogea, Distrigaz Nord si Distrigaz Sud.




Studiu privind coruptia


Lupta importiva coruptiei ocupa un spatiu important in cadrul programului guvernamental de aderare la Uniunea Europeana, fiind anuntate masuri de crestere a investigatiilor Parchetului National Anticoruptie, eliminarea exclusivitatii Ministerului Justitiei si a procurorului general de a ordona investigarea averii politicienilor sau a functionarilor de rang inalt si modificarea legislatiei privind conflictul de interese. Personalul PNA va fi majorat. Pentru realizarea unei evaluari strategice a naturii si dimensii coruptiei se va elabora pana in 2004 un studiu privind nivelul real si formele de manifestare ale coruptiei in Romania. Domeniile care vor face obiectul studiului: justitia, administratia publica, sfera politica si mediul de afaceri.




Indepedenta justitiei


Garantarea independentei justitiei este unul din cele mai importante puncte in Program. Pentru aceasta, va fi consolidat rolul Consiliului Superior al Magistraturii, prin introducerea principiului colegialitatii, exercitarea exclusiva a unor atributii legate de numirea, promovarea, sanctionarea si eliberarea din functie a magistratilor, restrangerea posibilitatii procurorului general de a introduce recurs extraordinar impotriva hotararilor judecatoresti in materie penala. Cresterea autonomiei Institutului National al Magistraturii si eliminarea posibilitatii numirii de judecatori sau procurori fara participarea la un examen special reprezinta alte masuri propuse pentru garantarea independentei justitiei.


Pana in decembrie 2004 va fi creat un aparat propriu pentru CSM, caruia i se va da un sediu.




Piata terenurilor, functionala


In ianuarie 2004 va fi adoptat un act normativ privind infiintarea Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului, iar pana in luna iunie 2004 va fi adoptata o strategie nationala pentru descentralizarea serviciilor publice si consolidarea autonomiei locale administrative si financiare.


In domeniul agriculturii, prioritatile Guvernului pentru perioada urmatoare vizeaza finalizarea procesului de privatizare a intreprinderilor agricole cu capital majoritar de stat, crearea unei piete functionale a terenurilor, publicarea datelor finale ale recensamantului general agricol, operationalizarea Agentiei Romane pentru Siguranta Aliementara, definitivarea, pana in iunie 2004, a procesului de distribuire a titlurilor de proprietate si majorarea numarului de personal din Ministerul Agriculturii cu 736 posturi.


Pana in luna decembrie 2004 va continua procesul de demilitarizare a Politiei de frontiera, prin transformarea a 2.656 politisti de frontiera angajati pe baza de contract in agenti de politie de frontiera.




Ce vom face in UE?


Integrarea in Uniunea Europeana va constitui o oportunitate in primul rand pentru oamenii educati.. Conform acquis-ului comunitar, orice cetatean dintr-un stat membru al UE poate munci liber in alt stat membru. Pentru Romania acest drept va aparea insa probabil de-acum in 8-10 ani, dar va aparea. Unele tari din Uniune considera insa ca extinderea va constitui "o povara" pentru piata muncii, in conditiile in care in majoritatea statelor candidate o parte foarte mare a fortei de munca este angajata in industria grea, iar prea putini dintre cei apti de munca se indreapta catre sectorul serviciilor, aflat in plina ascensiune. Cu alte cuvinte, aceste tari se tem ca, in loc sa confirme sperantele potrivit carora aceste economii relativ tinere vor conferi UE dinamismul de care ar avea atata nevoie, majoritatea statelor din Europa Centrala si de Est vor trage inapoi performantele si asa slabe ale economiei vest-europene.


"Imbunatatirea si adaptarea capacitatii fortei de munca constituie o prima urgenta in majoritatea tarilor candidate. Reformarea sistemului educational, dezvoltarea capacitatii de invatare si un nivel calitativ mai ridicat vor continua sa necesite numeroase resurse, adesea dificil de gasit", avertizeaza un raport al Comisiei Europene.


In aceste conditii, cu o educatie orientata in prezent spre economia industriala si agrara clasica, Romania va trebuie sa faca pasi rapizi pentru reformarea sistemului astfel incat populatia sa poata beneficia de avantajele deschiderii granitelor pe piata muncii.


"Viitoarele decenii vor marca o emigrare masiva in Europa si reimigrare a fortei de munca, proces determinat de dimensiunea populatiei Romaniei si de imbatranirea fortei de munca in actuala Uniune Europeana. O forta de munca instruita va creste sansele unei amplasari corecte a acesteia in economii avansate", sunt de parere analistii Bancii Mondiale.


Banca Mondiala remarca faptul ca Romania sta bine la capitolul pregatire primara si secundara, dar inca mai are multe de facut la nivelul pregatirii universitare. Astfel, desi ponderea populatiei cu studii superioare a crescut cu circa 10%, procentul se situeaza cu mult sub media europeana care este de 21%.